Specials

Details

Het concept van Hoegee Suzuki’s nieuwe GSX-S1000 Special R Edition  is simpel; combineer de GSX-R Supersport beleving met de handling en het comfort van een Naked bike en je hebt de ultieme straatmotor.

Voor het kloppend hart van de GSX-S1000 heeft Hoegee de perfecte keuze gemaakt door het legendarische blok van de GSX-R1000 15pk en 18nm koppel sterker te maken. Dit blok wordt namelijk tot op de dag van vandaag door GSX-R liefhebbers gezien als het meest krachtige en koppelrijke GSX-R blok ooit en is nu door ons nog sterker gemaakt.

Dankzij de know-how van het Suzuki MotoGP team is de GSX-S1000 voorzien van een in 3-standen instelbare Traction Control, die voor puristen uiteraard ook volledig uit te schakelen is. De krachtige en perfect te doseren Brembo Monoblock remmen met ABS maken het feest compleet. Wij leveren als optie een passende oplossing voor de wat agressievere remmers onder ons.

Motorblok

Voor de GSX-S1000 wordt het motorblok van de GSX-R1000 gebruikt. Deze 999cc 4-in-lijn is verbeterd voor een goede gasrespons en brengt het vermogen nog soepeler over naar het achterwiel. Het motorblok is ontwikkeld om races te winnen, maar aangepast voor de straat. Met het brede vermogen, hoge koppel en state of the art technologie houd niets u meer tegen!

Rijwielgedeelte

Suzuki heeft een nieuw, lichtgewicht frame ontworpen voor de GSX-S1000 ABS. Dit zorgt voor optimaal stuurgedrag en rijplezier. Elk aspect van het rijwielgedeelte is gemaakt op de handling en controle voor alle wegen en omstandigheden te optimaliseren. De swingarm komt rechtstreeks van de GSX-R1000 voor sportieve prestaties en de ultieme Superbike look.

Kayaba heeft een nieuwe voorvork ontwikkeld met alle wenselijke instelmogelijkheden. De veervoorspanning, rebound, compressie en demping kunnen naar wens van de rijder aangepast worden.

Remsysteem

De radiale Brembo vierzuiger monoblock lichtgewicht remklauwen zorgen voor optimaal remvermogen. Naast dat de Brembo’s fantastische remprestaties leveren en zijn ze uitgevoerd in een fraaie zwarte kleurstelling. Er is gekozen voor remschijven van 310 mm voor maximale stopkracht.

Om maximaal te kunnen remmen en om het blokkeren te voorkomen tijdens een noodstop heeft de GSX-S1000 een lichtgewicht ABS systeem.

Traction Control

De Suzuki GSX-S1000 ABS is uitgerust met het ingenieuze “Advanced Traction Control System”. Via diverse sensoren bij de wielen en het motorblok controleert dit systeem 250 keer per seconde de actuele situatie. Indien er eventuele wielspin optreedt, grijpt het systeem direct in door het motorvermogen aan te passen en zo optimale grip op het wegdek te garanderen. Door middel van een keuzeschakelaar op het stuur kan eenvoudig het ingrijpmoment van het systeem worden vertraagd, of geheel worden uitgeschakeld.

Styling

De GSX-S1000 is een wild en aggressief ogende naked bike. De LED knipperlichten en achterlicht zorgen voor een sportief uiterlijk in combinatie met het Renthal stuur. Het spitse, maar comfortabele zit, zorgt voor een nog extremer uiterlijk.

Features

Krachtige nieuwe naked bike met als krachtbron het blok van de GSX-R1000!
Compact rijwielgedeelte gericht op sublieme wegligging
Standaard ABS
Standaard traction control (3 standen)

————

– Prijzen zijn inclusief BTW, exclusief kosten rijklaar maken.